Al zeker tien jaar stuurt Vaillant een driemaandskalender voor het nieuwe jaar naar hun klanten. Het ene jaar dat ze wilden overslaan ook meegerekend. Wendy van Duijnhoven, Brand Manager bij Vaillant: ‘We kregen toen zoveel telefoontjes van relaties, dat we er toch nog snel een hebben laten drukken en versturen door VAN AS.’
Elk jaar gaan er zo’n drieduizend driemaandskalenders van Vaillant als relatiegeschenk naar installateurs en groothandels. Loop je het hoofdkantoor bij Vaillant binnen, dan zie je ‘m ook gelijk hangen. Die zichtbaarheid is precies wat de planner zo onmisbaar maakt voor haar relaties, weet Wendy: ‘De kalender toont drie maanden onder elkaar – de afgelopen maand, de huidige maand en de maand die nog komt. Duidelijke datums, weeknummers, een pointer die op vandaag staat. Zelfs als je bureau aan de andere kant van het kantoor staat, is vooruitplannen nog een makkie.’
Diezelfde zichtbaarheid gebruikt Vaillant om het bedrijf en de producten te branden. Elke kalender maken zij op in de huisstijl van Vaillant. ‘Twee jaar geleden stond de slimme thermostaat op de kalender. Dat is een bewuste keuze. We willen een nieuw product zo goed mogelijk in de markt zetten. Op deze manier kunnen we installateurs dagelijks aan onze slimme producten herinneren.’ Ook staan er praktische zaken op de kalender, zoals het telefoonnummer en de openingstijden van de Servicedienst.
Over het thema van de kalender voor 2018 laat Wendy zich nog niet uit. ‘Op het moment dat er een ontwerp ligt, gaat dat naar VAN AS. Zij denken waar nodig mee en zorgen dat de kalender gedrukt én verstuurd wordt. Het jaar dat we wilden overslaan, deden we eind november alsnog de bestelling bij VAN AS en lagen de kalenders tussen Kerst en Oud en Nieuw op de bureaus van onze klanten,’ vertelt Wendy. Lachend: ‘Last minute drukwerk pakt VAN AS hartstikke goed op, maar dit jaar beginnen we wel wat vroeger.’
VAN AS presenteert haar uitgebreide kalender assortiment onder de merknaam Quartas.