Inkopers van POS-materiaal vertellen over hun keuze voor drukkerij VAN AS. In dit interview aan het woord: Dennis Kruse van DENS vormgeving.
De lijmresten die achterblijven op ramen en wanden als je posters vastplakt met plakband. Daar houdt niemand van. Static Paper biedt de oplossing: het blijft dankzij een statische lading plakken op ramen en wanden. Geen plakband en lijmresten dus. Daarom kwam Dennis Kruse van DENS vormgeving zes jaar geleden bij VAN AS. Kruse verzorgt de grafische vormgeving voor onder andere Beiersdorf, bekend van de merken NIVEA en Eucerin. Want ook apothekers houden niet van plakbandresten op de ramen.
‘In maart was het even gekkenhuis. Toen had ik een grote bestelling reclamemateriaal voor twee zonnebrandproducten. Promotie voor de belangrijke vakantieperiode: kubussen, blow-ups, Static Paper en wobblers. Al deze producten moesten in pakketten naar apotheken in het hele land. En zoals dat kan gaan met grote projecten: er veranderde nog wat in aantallen en afleveradressen. Maar het moeilijkste: een vervroeging van de deadline met drie weken. Dat vraagt flexibiliteit en extra inzet van mij, maar ook van de drukkerij.
‘Bij VAN AS zijn Rinske Haan en Cees Versendaal mijn vaste contactpersonen. Cees sprong in bij deze opdracht. Hij zou het regelen, zei hij. En hij regelde het. Dankzij de behulpzaamheid en flexibiliteit van VAN AS heb ik mijn opdrachtgever blij kunnen maken: de point of sale-pakketten waren op tijd klaar en zijn door VAN AS geleverd bij alle apotheken.
‘Dat is een van de redenen dat ik met veel plezier samenwerk met VAN AS; inmiddels alweer zes jaar. Aanleiding was de vraag van Beiersdorf naar Static Paper raamstickers. De statische posters zijn ideaal omdat ze inzetbaar zijn op gladde en niet-gladde ondergronden. Daarnaast zijn ze leverbaar in elke denkbare vorm. Als ik een vrijstaande visual wil, dan zet ik een extra lijn in het ontwerp en dan wordt het zonder probleem vrijstaand gesneden. Verder vind ik het erg prettig dat Rinske en Cees meedenken over bijvoorbeeld de handling als het gaat om grote opdrachten zoals in maart.’