In deze nieuwsbrief aan het woord: Aad Polak. Hij werkt al zeven jaar bij VAN AS. Als point of sale-specialist adviseert hij printmanagers, detailhandel, fabrikanten en leveranciers.
We hoorden dat ze jou bij VAN AS de trendwatcher noemen…
‘Opvallen is het devies, ook in 2016. Dat vraagt om nieuwe oplossingen: innovatief en in het oog springend. Ik verwacht daarom dat de groei van kunststof toepassingen in point of sale-materiaal zal toenemen. VAN AS is daarop voorbereid.’
Dus kunststof wordt het helemaal in 2016…
‘Het biedt veel gemak ten opzichte van papier. VAN AS heeft in 2015 al enkele nieuwe toepassingen geïntroduceerd: zo printten we kaarten voor de scheepsvaart die vouwen zonder te scheuren en waterproof zijn. Datzelfde principe is ook toe te passen op menukaarten natuurlijk. Onze meest recente plafondhangers zijn van een nieuw kunststof materiaal. Dat trekt niet krom en is dus duurzamer dan kartonnen plafondhangers.’
Je noemt het zelf kunststof aandachttrekkers…
‘Ja, want doe jij op zaterdag je boodschappen, dan zie je statisch vinyl-raamstickers, koeldeurstickers, vloerstickers, wobblers en easy cling baliestickers. Inmiddels levert VAN AS kunststof pos-materialen aan de grootste retailers in Nederland. De meeste materialen kunnen bovendien eenvoudig zelf geplaatst worden; zonder lijmresten en visual merchandisers.’
En wat zijn je persoonlijke verwachtingen voor 2016?
‘Ik ben op dit moment in Brussel en er zijn contacten in Frankrijk en Duitsland. Daar gaan we komend jaar verder uitbreiden en aanboren. Daarnaast hoop ik meer tijd te kunnen maken voor roeien. Lekker de Binnenmaas in Hoeksche Waard op. Hoofd leeg en gaan.’