Chat with us, powered by LiveChat
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Wie mag zich straks de beste retailer van 2016 noemen?

Op 2 mei openen de online stembussen weer: wie is de beste winkelketen of webshop van 2016? ‘Ook dit jaar belooft het ontzettend spannend te worden,’ zegt commercieel directeur Mark Veldkamp van onderzoekbureau Q&A Research & Consultancy, het bedrijf achter de awards.

Ruim 400.000 consumenten brachten vorig jaar een stem uit op hun favoriete winkel. Winnaars waren toen Action (Beste Winkelketen), 123inkt.nl (Beste Webshop Awards) en Bever (Cross Channel Award). ‘Retailers die de klant centraal stellen maken ook dit jaar een goede kans,’ verwacht Mark.

VAN AS levert al het promotiemateriaal rondom de verkiezingen zoals de banieren en ander point of sale-materiaal. Ook de boekwerken en stemrapporten rollen van de persen in Oud-Beijerland. ‘Als je retailers laat strijden om de titel van De Beste, dan moet je die kwaliteit ook uitstralen in al je uitingen.’

Q&A is werkzaam in elf Europese landen. Het concept van De Beste Winkelketen wil het bureau nu ook naar het buitenland brengen. ‘In België draait de verkiezing al een paar jaar,’ licht Mark toe. ‘In Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië zijn we de verkiezingen aan het uitrollen. Daarbij komt de internationale ervaring VAN AS goed van pas. Van orderverwerking tot logistieke afhandeling: VAN AS regelt het allemaal heel soepel.’

Tientallen winkelketens dingen mee naar de titel. Honderdduizenden consumenten brengen hun stem uit. De ‘activering’ vindt online, maar vooral ook in store plaats. Dat vraagt om een nauwkeurige, onderlinge afstemming. Mark en Rinske Haan-Van As, accountmanager bij VAN AS, mailen en overleggen veel. ‘VAN AS denkt mee en levert constante kwaliteit. Voor Q&A belangrijke redenen om voor VAN AS te kiezen. Inmiddels beschouw ik Rinske als een collega,’ lacht Mark.

De verkiezing loopt van 2 mei tot 31 juli. Winnaars worden later dit jaar bekendgemaakt.