Wat succesvol is in Nederland, heeft ook kans van slagen bij onze oosterburen. Onder dat motto bewerkt VAN AS sinds kort de Duitse markt met innovatie POS-materialen, zoals Static Paper. ‘De eerste succesjes zijn inmiddels geboekt,’ vertelt Edwin Herzog, accountmanager bij VAN AS voor Duitsland.
Grote merken in Nederland zweren bij de slimme POS-materialen van VAN AS: zelfklevende, kunststofproducten zoals Static Paper, wobblers, vloerstickers, plafondhangers, maar ook displays van vederlicht en duurzaam Re-board. Waarom zouden diezelfde merken op de Duitse markt- en lokale merken- daar niet ook hun voordeel mee doen?
Sales als passie
Voor VAN AS was die vraag aanleiding om zich actief op de Duitse markt te gaan bewegen. Eerst door middel van beurspresentaties. Daarna met Duitstalige webpagina’s en sample-mailings. En sinds afgelopen najaar in de vorm van een strategische business unit onder leiding van Edwin Herzog, afgestudeerd aan de HES in Rotterdam in international business and languages. ‘Sales is mijn grote passie,’ vertelt hij.
Complete plaatje
Hadden ze in Duitsland dan geen zelfklevend POS-materiaal? ‘Waar we ons absoluut mee onderscheiden van andere aanbieders is het totale plaatje dat we als VAN AS kunnen bieden,’ licht Edwin toe. ‘Een compleet assortiment van POS-materialen, in grote hoeveelheden leverbaar en tegen zeer scherpe prijzen.’
Grote merken
En dan vergeten we nog een heel belangrijk kenmerk van de POS-materialen van VAN AS: creativiteit. ‘We laten Duitse retail-reclamebureaus en POS-inkopers zien dat we heel snel hele mooie dingen kunnen maken.’ Inmiddels begint die proactieve, creatieve rol vruchten af te werpen. Sinds een aantal weken weten inkopers voor grote merken en reclamebureau voor lokale merken ons te vinden.