Een klant met een koninklijk randje

Koninklijke Peitsman b.v., is dé groothandel voor woon- en projectinrichting en tevens parketteur, is inmiddels alweer 12 jaar een tevreden klant van VAN AS. “In 2007 gingen we op zoek naar een partij die sámen met ons onze catalogus kon gaan ontwikkelen, maken en drukken. VAN AS’ kennis van het pakket Adobe FrameMaker in combinatie met hun bekwaamheid in kleurbeheer maakte VAN AS dé aangewezen partij”, aldus Frits Vogel, Marketing en Applicatiebeheer bij Peitsman.

Klanten van Koninklijke Peitsman b.v. worden bediend vanuit maar liefst 11 vestigingen, verspreid door het hele land. Door hun speciale logistieke en voorraad systeem zijn ze in staat om dagelijks zo’n 7- tot 8.000 relaties Franco te bedienen. Peitsman levert ruim 10.000 verschillende producten uit voorraad met de vloeren- en toebehoren als grootste omzetmaker. De Koninklijke Peitsman b.v. is opgericht in 1885 en mag sinds 2012 als enige partij in de desbetreffende branche het predicaat ‘Koninklijk’ dragen, waar ze logischerwijs ontzettend trots op zijn.  “We zijn een echt Rotterdams bedrijf – geen woorden maar daden en recht voor z’n raap – dus we blazen niet hoog van de toren, maar.. toch zijn we stiekem wel ontzettend trots op deze notering!” licht Frits toe. We zijn een echt Rotterdams bedrijf- geen woorden maar daden en recht voor zijn raap.

Kijk op de digitale toekomst

Een trots moment was het toch wel volgens Frits, de oplevering van de catalogus. Na het uitrollen van het boek verschoof de focus van offline naar de online realisatie van uitingen. Zo ging in 2008 de investering vooral in de website van Peitsman zitten, en kwam de catalogus op een laag pitje. Maar die sterke basis met VAN AS was gelegd en is sindsdien altijd aanwezig gebleven.

“Een mooie club waar je altijd hartelijk wordt ontvangen, altijd efficiënt.  Het hele proces is ontzettend goed bevallen en het is een erg mooi boek geworden!”

Klein maar fijn

Na het stoppen van de catalogus, de focus op online en de afname van standaard drukwerk bij Peitsman zelf, is de omvang van de opdrachten vanuit Peitsman kleiner, maar zeker niet minder belangrijk geworden.

“Als je kijkt naar de omvang van de opdrachten die wij uitzetten bij VAN AS zijn wij waarschijnlijk één van de kleinere klanten van VAN AS. Momenteel nemen we bij VAN AS de o zó belangrijke bestickering van onze stalen af. Voor o.a. PVC en laminaat vloeren, zodat de klant weet wat de kleur is, de afmetingen en de nodige details. Die informatie moet in een sticker worden verwerkt en het is erg belangrijk dat dit goed blijft plakken dus we hebben meerdere testen uitgevoerd, zodat dit perfect kon worden uitgevoerd. Daarnaast is het belangrijk dat ook de kleurstelling van deze stickers perfect overeenkomt met hetgeen dat wordt verkocht.”

De kwaliteit van de bestickering is iets waar ze bij Peitsman veel aandacht aan besteden.

“het moet gewoon goed zijn”. Daarom hebben we ook bij verschillende partijen gekeken naar de mogelijkheden en kennis om hier een benchmark in te creëren. Maar we zagen dat de kleefkracht vaak te wensen overliet of ze kregen de beelden gewoon niet scherp genoeg. Dus uiteindelijk, zoals we misschien al wel hadden verwacht, toch weer uitgekomen bij VAN AS, probleemloos. Ze weten waar ze over praten en de kwaliteit is dermate hoog dat geen andere partij hier aan kan tippen.”

Efficiëntie en duurzaamheid

Daarnaast doet VAN AS ook de bestickering voor de beursvloeren van Peitsman. Zo staat Peitsman jaarlijks op de beurs met een stand van zo’n 500 m². Hier worden verschillende vloeren uit de collectie tentoongesteld, en uiteraard is ook híér die bestickering met de nodige details weer ontzettend belangrijk.

“Efficiëntie is belangrijk. Elk jaar opnieuw stickers laten drukken is dat zeker niet. Nadat we dit probleem hadden voorgelegd bij VAN AS kwamen ze ook met hét antwoord op dit dilemma: easy cling vloersticker zonder lijm (Yupo Tako). Dit zijn stickers die we gemakkelijk kunnen hergebruiken. Ze zijn iets duurder, maar het feit dat we ze keer op keer kunnen gebruiken zonder kwaliteitsverlies vinden wij ontzettend efficiënt en is bovendien duurzaam. Er wordt altijd meegedacht vanuit VAN AS en ze staan ook altijd direct klaar met samples zodat we dit ook meteen in de praktijk kunnen brengen.”

VAN AS? Ik kan eigenlijk niks negatiefs bedenken! Wel heel positief he!”

VAN AS in een notendop

Vakmanschap, service, netheid, en de overall professionele samenwerking met een dosis humor – dát is wat volgens Frits VAN AS en tevens de succesvolle samenwerking samenvat.  

“Als we elkaar spreken hebben we naast dat we hoofdzakelijk natuurlijk met de business bezig zijn ook altijd wel even een moment dat we samen kunnen lachen. Daarnaast hebben we bij VAN AS altijd het gevoel dat alle klanten even belangrijk zijn, ongeacht de afname.”