Wouter van As over Point of Sale-trends in 2017: ‘Duurzaam en transparant kunststof.’

Wie directeur Wouter van As vraagt naar zijn voorspelling voor de point of sale markt van 2017, krijgt een helder antwoord. ‘pvc-vrije en transparante producten gaan de hoofdrol spelen.’

‘De trend van kunststof point of sale-materiaal blijft doorzetten, met name de transparante kunststoffen nemen in 2017 een vlucht.’ voorspelt Wouter. ‘Pvc-vrij is daarbij een steeds belangrijker thema. Meer en meer bedrijven kiezen bewust voor de duurzamere optie polypropyleen. Een mooi voorbeeld van een duurzame speler is Unilever: al hun point of sale-producten zijn volledig pvc-vrij.’

In het magazijn van VAN AS is daarom altijd een voorraad pvc-vrije basismaterialen aanwezig. ‘Er ligt altijd een flinke voorraad zelfklevend polypropyleen.ย Daardoor kunnen we snel produceren wanneer meer klanten de overstap maken. Ook de anti-sliplaag voor vloerstickers -van oudsher van pvc- biedt VAN AS pvc-vrij aan.’

Duurzaam en transparant kunststof dus. Met de aanschaf van de nieuwste Heidelberg Anicolor vijfkleuren-drukpers met aparte laktoren en LE-UV-droging kan VAN AS in een doorgang transparante kunststoffen full colour bedrukken, van dekwit voorzien en aflakkem met een beschermende laag. ‘Daardoor kunnen we nu met een korte doorlooptijd nieuwe producten introduceren, denk bijvoorbeeld aan een transparante geschenkverpakking, waarop een sneeuwvlokkenprint kan komen voor de kerst.’

Naast alle vooruitgang blijft de service van VAN AS niet achter: ‘Inkopers en marketeers willen flexibel zijn en snel kunnen schakelen. Er zijn nu meer acties met kortere doorlooptijden en meer op thema’s gericht. Daarbij worden oplagen ook kleiner. VAN AS blijft zoals altijd scherp op korte doorlooptijden en kan dankzij de nieuwe pers alle oplagen -groot, middelgroot en klein-ย scherp aanbieden.’